keskiviikko 6. toukokuuta 2015

Kello näyttää 0:39 ja se saa aikaan syvällisiä ajatuksia

Miksi uskon Jumalaan?
Mä en oo oikein ikinä miettinyt tätä kunnolla ja musta tää on jotenkin vaikea kysymys koska Jumalan olemassaolo on aina ollu mulle ihan päivänselvä juttu, niinkun se, että tuuli on olemassa. Mä oon kasvanut ja varttunut uskovaisessa kodissa, joten oon aina tienny et Jumala on olemassa. 
Mulle tää on myös sen takia vaikea kysymys, koska kuten aiemmin viittasin tuuleen, niin musta Jumalaa voi jollain tavalla verrata esimerkiks tuuleen. 
Sä uskot tuuleen, vaikka sä et nää sitä ja eihän kukaan sulta kysy että uskotko sä että tuuli on olemassa. Mutta jos kysyis, mitä sä vastaisit? Niinpä, mut se ainakin vetäis sanattomaks.
Joten oikeesti, en osaa vastata siihen miksi mä uskon Jumalaan.
Mun mielestä kukaan ei voi antaa kattavaa vastausta tähän kysymykseen muutenkaan.
Mutta sen mä voin sanoa, että mä oon nähnyt mitä Jumala voi tehdä ja mä oon kokenut sen itekkin.
Esim. mä rukoilin kerran että saisin kokee ihanan rakkauden ja ilon ja sitten mä menin rukoiltavaks eteen Arvokas- tapahtumassa, ja arvatkaapa mitä? Jumala vastas mulle ja se ilo, se oli niin ylenpalttista! Mä vaan hymyilin korvista korviin yltävää hymyä ja itkin ilosta ja se hetki vaan oli niin ikimuistonen.
Oon saanu myös paljon muita rukousvastauksia, mut en niitä kaikkia laita tähän kun ei kukaan jaksais lukea, siitä tulis niin pitkä lista (:-D).
Sen mä vaan sanon että Jumala toimii ja on olemassa, mitä ikinä mieltä kukaan toinen onkaan. Toivoisin että kaikki sais kokea Jumalan valtavan rakkauden jonka Hän haluais kaikille antaa. Jumala rakastaa kaikkia ihmisiä, mutta ei samalla rakkaudella. Kaikille on olemassa oma rakkaus, ainutlaatuinen rakkaus. Jumala antaa sellasen yliluonnollisen rauhan sun sisimpään ja positiivisuuden ja luottavaisuuden. Jotenkin elämä on paljon helpompaa kun saa luottaa että koko elämä on Isän käsissä.

------------------------
Mulla ei oo oikeestaan harmainta hajuakaan miksi mä tälläsen postauksen väsäsin ja mikä tän idea oli.. Ehkä se oli ton kysymyksen miettiminen mutta mä taisin vähän poiketa aiheesta.. Hups, hehe.

Mutta mutta, entäs te? Onko teistä joku uskossa? Entä herättikö tää postinki jotain ajatuksia teissä? Jos herätti niin mitä? Suuttumusta kenties? Oon pahoillani jos näin on, koska se ei ollut tarkotus. 
Joku kerran sano, että Jumalasta kertominen muille ei oo tyrkyttämistä, vaan se on suosittelua. Sitä mieltä mäkin oon. 

8 kommenttia:

  1. Jee ihana postaus, kirjotit tosi kauniisti! Olen niin samaa mieltä tuosta lauseesta, että elämä on paljon helpompaa kun saa luottaa että koko elämä on Isän käsissä. :-)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. voi kiitos!
      ja kiva kuulla että on joku toinenkin näin ajatteleva :---)
      mutta se on kyllä totta :)
      kun kerran tapasin yhen mun lapsuudenystävän jonka elämä pyöri tupakan ja alkoholin ympärillä niin sen elämä näytti jotenkin vaan tosi tyhjältä ja olin niin kiitollinen, että mun elämä ei oo sellasta..

      Poista
  2. Ihana postaus, mulle on myös ollut aina selvää, että Jumala on olemassa, enkä oikein osaa uskoani selittää. Sen vain tuntee, samoin kuin tuon tuulen. Toki elämässä on tapahtunut niin paljon kaikkea ihmeitä, joita ei voi selittää muuten kuin siten, että Jumala paransi/kosketti/auttoi, ettei tässä enää voi kyseenalaistaa Jumalan olemassaoloa! :-) Mut hei!! Tarkotatko Alajärven Arvokas-tapahtumaa? :-D Ei vitsi, ootko jostain täältä päin? :-D Mä ite asun tällä hetkellä Seinäjoella, mutta kotoisin oon Lapualta ja oon pienestä pitäen käynyt tuolla Arvokkaassa! :--D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. kiitos! :--)
      joo totta tämäkin!
      kyllä tarkotan :D oon alajärveltä juu ja täällä asustelen. aijaa! vähän siistiä kuulla! ollaankohan joskus nähty :D mäkin oon siellä aina käyny, pienestä pitäen myös!

      Poista
    2. Ei vitsi oikeesti mikä sattuma! :-D ollaan varmaan, ajattelinkin että olit tutun näköinen, mut luulin että oon sut nähny vaa jossai isommissa tapahtumissa :-D mä oon itseasiassa kotoisin tästä lapuan ja alajärven väliltä, melkein yhtä pitkä matka molempiin, mutta lapuan puolta kuitenkin ja sen takia oon muutenkin alajärven tapahtumissa ja nuortenilloissa välillä käynyt :-)

      Poista
    3. no niimpä! johdatusta kenties :--D aijaa! hahah vähänkö siistiä!
      ehkä näkyillään joskus! :-)

      Poista
  3. Mä taas olen alkanut epäilemään omaa uskoani. Jotenkin hassua.

    Ja oot kyllä ihan oikeessa, Jumalan olemassaoloa ei kuitenkaan voi selittää. Enkä ole enää itekkään varma, että uskonko vai enkö, siltikin seurakunnan nuorisotilalla käyn.

    Et muuten Kirkko 2020-tapahtumaan olis tulossa Tampereelle 15-17.5? :D ++sait uuden lukijan

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Aijaa, niinkin voi kyllä käyä. täytyy myöntää että munki usko on vähän hiipunut kun en oo viettäny Jumalan kaa kaksinkeskistä aikaa että sen kyllä heti huomaa jos Jumalalle ei anna tarpeeks aikaa niin ei se suhde voi kehittyäkkään.. sehä on ihan sama asia kun minkä tahansa suhteen kanssa. jos molemmat ei panosta niin ei se toimi. aion alkaa kyllä viettämään enemmän aikaa Jumalan kanssa, se kuitenki on ihan parasta ja jotenki elämä alkaa kukoistamaan :--D suosittelen sullekkin, varmaan uskot sitten taas kun näät Jumalan voiman ;-) mut se on hyvä et käyt siellä seurakunnassa, koska kyllä sieltä varmasti aina jää jotain käteen :) silti kannattaa kyllä kehittää suhdetta Jumalan kanssa! jo se, että lukis vaikka pari jaetta raamattua päivässä oikeesti auttaa ja lähentää teitä :)
      sori jos vaikuttaa tyrkyttämiseltä, ei ollu tarkotus :D mä vaan aina jotenkin innostun ku kyse on Jumalasta :D haha

      en oo kuullukkaa tollasesta tapahtumasta! kävin kattomassa just sen et miltä vaikutti mut en varmaankaan tuu, kun tampere on kuitenkin aika kaukana ja tuo liittyy siis ev.lut-kirkon toimintaan, vai? mä oon helluntailainen ni se ei oikein vaikuta muhun :--D

      ja vähän mahtavaa, kiva, kiitos!! :---D

      Poista

© Teresa, palvelun tarjoaa Blogger.